Bilgi Güvenliği Politikası
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi’nin Kapsamı, bilgi güvenliği risklerinin değerlendirileceği ve risk yönetim yaklaşımına uygun biçimde ele alınacağı alanı ifade eder. BGYS, Net Call Center tarafından verilen hizmetlerin sunumunda kullanılan bilgi işlem faaliyetlerinin yönetilmesi, denetimleri, izlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik çalışmaların planlanması, gerçekleştirilmesi, gözden geçirilmesi ve önlemlerin alınmasına yönelik çalışmalarda kullanılan ve tanımlanmış sınırlarda yer olan ağ / sistem / işletim yönetimi hizmetlerini kapsamaktadır.
Bu doğrultuda BGYS Politikamızın amacı;
- İçeriden veya dışarıdan, bilerek ya da bilmeyerek meydana gelebilecek her türlü tehdide karşı firmamızın bilgi varlıklarını korumak, bilgiye erişebilirliği iş prosesleriyle gerektiği şekilde sağlamak, yasal mevzuat gereksinimlerini karşılamak,
- Yürütülen tüm faaliyetlerde Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin üç temel öğesinin sürekliliğini sağlamak.
- Gizlilik: Önem taşıyan bilgilere yetkisiz erişimlerin önlenmesi,
- Bütünlük: Bilginin doğruluk ve bütünlüğünün sağlandığının gösterilmesi,
- Erişebilirlik: Yetkisi olanların gerektiği hallerde bilgiye ulaşılabilirliğinin gösterilmesi,
- Sadece elektronik ortam da tutulan verilerin değil; yazılı, basılı, sözlü ve benzeri ortam da bulunan tüm verilerin güvenliği ile ilgilenmek.
- Bilgi Güvenliği Yönetimi eğitimlerini tüm personele vererek bilinçlendirmeyi sağlamak.
- Bilgi Güvenliğindeki gerçekte var olan veya şüphe uyandıran tüm açıkların, BGYS Ekibine rapor etmek ve BGYS Koordinatörü tarafından soruşturulmasını sağlamak.
- İş süreklilik planları hazırlamak, sürdürmek ve test etmek.
- Bilgi Güvenliği konusunda periyodik olarak değerlendirmeler yaparak mevcut riskleri tespit etmek.
- Değerlendirmeler sonucunda, aksiyon planlarını gözden geçirmek ve takibini yapmak.
- Sözleşmelerden doğabilecek her türlü anlaşmazlık ve çıkar çatışmasını engellemek.
- Bilgiye erişilebilirlik ve bilgi sistemleri için iş gereksinimlerini karşılamayı taahhüt eder.